CZHANNES.COM: Úspěšný Blog | Hannes web | Creta web | Game blog
celkem článků: 2282
celkem komentářů: 11853
[?] nových článků: 0
 Weblog o počítačových hrách, internetu, software, hardware a dalších zajímavostech [by Hannes] admin
08.08.2008 | 21:43 | kategorie: Boston | Hannes | trvalý odkaz

Washington a pořádná ochutnávka americké historie

Příjezd do Washingtonu z Philadelphie byl lehce překvapivý: přestože se jedná o jedno z nejvýznamnějších měst v celých Spojených státech Amerických, jedná se zároveň o relativně nebezpečné místo: kromě vládníc budov a absolutního centra města zde najdete mnoho nepříliš bezpečných čtvrtí. Jednou z nich je i Chinatown, ve kterém mě vyložil můj autobus – ona nebezpečnost je dána malým množstvím lidí v ulicích, takže pokud se vám něco stane nebo vás někdo napadne, není prakticky žádná možnost, že by vás někdo viděl a mohl zavolat pomoc. První dojmy byly tedy lehce rozporuplné, ale to se brzy změnilo.

Pro první noc ve Washingtonu jsem měl zarezervovaný výborný hostel pouhých 5 bloků od Amerického kapitolu, který se nacházel v jedné z nejlepších čtvrtí celého města – Capitol Hill. Bez mapy se ovšem ve Washingtonu není až tak snadné orientovat, i když zde funguje podobný systém ulic jako v jiných amerických městech: čísla a písmena místo klasických názvů. Po několika dotazech místních občanů jsem ale byl nasměrován správným směrem a zhruba po půlhodině chůze jsem dorazil před dveře mého dočasného domova.

Nádherná rezidenční čtvrť plná parádních vilek s přímou viditelnost na Capitol a další známé budovy a dokonale čistý a komfortní hostel mě okamžitě zlepšil náladu. Moje obavy o náboženské nátuře hostelu se naštěstí nepotvrdily – oficiální web hostelu informoval, že se jedná o „Quaker’s house“, (viz Wikipedia) a že se zde každé ráno konají modlitby. Realita nebyla tak drsná, přestože se jednalo spíše o klidný, tichý hostel nepříliš vhodný pro různé party a divoké noci. Zničen cestováním jsem ale naopak uvítal možnost pořádně se vyspat.

Večer jsem strávil lehkou procházkou a nafocením několika povedených nočních snímků, načež jsem chvíli diskutoval s dvěma holkami z Nepálu na zahradě hostelu. Nutno dodat, že během celého mého dvoutýdenního cestování bylo přibližně 30 stupňů ve stínu, na Floridě pak ještě mnohem víc, takže člověk se i během normálního chození po památkách nepříjemně zapotil. Moje perfektní lokace nedaleko centra města mimojiné znamenala, že doslova na každém rohu stálo policejní auto nebo dvojice pochůzkářů. Oproti tomu na ulicích nebyl téměř nikdo, což občas vypadalo docela komicky – prostě v centru Washingtonu je policie naprosto všude, i když nemá koho hlídat.

Druhý den ráno jsem vstal relativně brzy, pojedl rychlou snídani zdarma (tradičně cereálie a kafe) a vyrazil do centra města. Obcházení památek ve Washingtonu je opravdu jednoduché – téměř všechno se nachází na jednom místě, které se nazývá The Mall – nádherný udržovaný park rozpínající se od Capitolu až po Lincolnův pomník je doslova zaplněn desítkami muzeií, galerií, pomníků a památek. A to nejlepší: všechno je zadarmo, žádné vstupy se zde neplatí.

Během prvního dne jsem stačil navštívit asi 5 muzeí a amozřejmě také Capitol. Pro vstup do této budovy amerického senátu si musíte vystát frontu na lístek (přestože je zdarma) a následně další frontu před vstupem. Bezpečnost je ve Washingtonu až nepříjemná: před vstupem do každé budovy vás čeká bezpečnostní prohlídka jako na letišti, na některých místech ještě přísnější (žádné jídlo, pití, batohy, notebooku atd). V Capitolu dostane každá skupinka turistů svého průvodce, set bezdrátových sluchátek a pak už jenom procházíte všemi těmi místnostmi plnými historie a posloucháte výklad.

Z těch několika muzeí, které jsem navštívil během prvního dne, mě asi nejvíce zaujalo Museom of Indian Culture. Nepříliš veliké, přesto velice zajímavé muzeum o indiánech, jejich tradicích a o tom jak se vyrovnávají s nelehkou součaností. Naprostá většina muzeí v Americe je nesrovnatelně záběvnější, než zde v ČR: namísto nudného procházení a očumování vitrín s exponáty máte možnost téměř všechno vyzkoušet, vše je vysoce interaktivní a velice často jsou promítány zajímavé krátké filmy. Ve výsledku si tak návštěvu muzea užije i osoba, která by normálně do této instituce nikdy nevstoupila.

Menším problémem v centru Washingtonu je stravování. Díky přítomnosti vládních budov avšech těch památek je v okolí přibližně 4 bloků od The Mall nemožné najít normální obchod nebo restauraci. Tu a tam narazíte na pojízdný stánek s občerstvením, ale tady zaplatíte tak 300% normální ceny a nic lepšího než hot dog stejně nedostanete. Po dotázání jednoho strážníka jsem se vypravil směrem k Union Station, hlavní vlakovému nádraží Washingtonu. Po zhruba 500 metrech jsem zde konečně objevil několik fast foodů a kaváren, kde jsem uspokojil hladový žaludek.

Večer mě čekala moje druhá zkušenost s Couchsurfingem – několik dnů před příjezdem do Washingtonu mi odepsal 21 letý student Matt, že u něj můžu dvě noci přespat. Spakoval jsem si tedy těch svých pár svršků a vyrazil na metro. Zkušenost s washingtonským metrem byla nejpozitivnější v celých Státech – nové, čisté, klimatizované a futuristické metro bylo příjemným překvapením. Mírně komplikovaný je systém jízdného, kdy musíte vždy zadat cílovou stanici a podle toho vám bude vypočteno jízdné. Po lehkém bloudění a hledání té správné adresy jsem zazvonil na zvonek s Mattovým příjmením.

Matt a jeho přítelkyně Jenn se ukázali jako naprosto pohodoví studenti místní univerzity. To co nás asi nejvíce spojovalo byl jejich tříměsíční pobyt na Karlově univerzitě v Praze – znali doslova každý klub a hospodu v pražském centru. Stejně tak sbírka českých pivních etiket a láska k Budvaru mě potěšila. Ještě ten večer jsme vyrazili na menší procházku do Georgetownu, což je univerzitní čtvrť Washingtonu plná nejrůznějších barů, klubů a mladých lidí. V jednom z takových barů jsme si dali lehkou večeři a jelikož se spustil naprosto šílený liják, přidali jsme k tomu pár sklenic piva. Pohodový večer jsme zakončili doma sledováním Family Guye.

Druhý den ráno jsem vyrazil obhlédnout zbytek památek v centru města. Dva dny v „D.C.“ jsou naprosto nedostatečné a k navštívení všech důležitých míst to opravdu nestačí. Vybral jsem si tedy ta nejzajímavější muzea – vrcholem bylo určitě Muzeum holocaustu, které velice působivě zobrazuje hrůzy páchané během druhé světové války, včetně mnoha expozic o České republice. Odpoledne jsem se ještě zúčastnil asi 90 minutové exkurze s výkladem, kterou zadarmo organizuje parta několika studentů historie (Lincoln Memorial, WW2 Memorial, Korean Veterans War Memorial, White House, Washington Monument, ...). Zážitek to byl tak dobrý, že na konci většina lidí včetně mě dala našemu průvodci pár dolarů, přestože bylo vše organizováno zdarma.

Večer jsem byl opravdu unavený a tak jsme společně s mými dočasnými hostiteli koukli na jeden film, Jenn uvařila domácí pizzu a jakýsi dort a před půlnocí jsme šli všichni spát. Moje postel se mimochodem sestávala z gigantického a opravdu komfortního gauče, kde by se v pohodě vyspali i 3 lidi – já na to byl sám. Jelikož mě druhý den kolem poledne čekal let na Floridu a Matt s Jenn museli do práce, ráno jsme se narychlo rozloučili, já jim ještě nechal na stole nějaké ty peníze za jejich štědrost a vyrazil na Dulles Airport, jedno ze tři washingtonských letišť...

(fotky budou přidány během pár dní...)