CZHANNES.COM: Úspěšný Blog | Hannes web | Creta web | Game blog
celkem článků: 2282
celkem komentářů: 11853
[?] nových článků: 0
 Weblog o počítačových hrách, internetu, software, hardware a dalších zajímavostech [by Hannes] admin
25.07.2008 | 22:23 | kategorie: Boston | Hannes | trvalý odkaz

Víkendová návštěva Niagara Falls

Třetí týden v Bostonu uběhl stejně rychle jako ty dva předchozí. Dopoledne škola, odpoledne pak většinou nějaká společná aktivita s ostatními lidmi z ELC. Jelikož se konečně trochu umoudřilo počasí, strávili jsme několik dní na pláži. Revere Beach se táhne několik kilometrů, a přestože to není California a voda je nechutně studená, pořád je to parádní pláž se vším, co k tomu patří.

Téměř pokaždé jsme hráli na boso fotbal nebo frisbee (což není na písku až tak jednoduché), což se mi jednou vymstilo – při jednom souboji jsem si zlomil prst na pravé noze. Se zlomeninou na noze toho ale stejně nemůžete moc dělat,, možná tak akorát zafixovat obvazem a tak jsem jenom sledoval lehce nepřirozené zabarvení onoho prstu a doufal že se to nějak spraví. Asi po dvou týdnech se všechno vrátilo do normálu a teď už téměř nic necítím.

Na víkend jsme se rozhodli podniknout další větší výlet, a sice Niagara Falls. Niagárské vodopády jsou jedním z míst, které by člověk jednou za život prostě měl vidět a těžko budu mít lepší příležitost se na tenhle skvost podívat. Objednali jsme tedy na internetu jakýsi poloorganizovaný dvoudenní zájezd, jelikož to opět přišlo na polovinu nebo ještě méně než cesta se školou.

Vstávání v sobotu ráno v 5.30 bylo jednou z těch tmavších stránek téhle akce. Jelikož ve Winthropu o víkendu takhle brzo ani nejezdí žádný autobus, zavolali jsme si s holkama, který shodou okolností jely do New Yorku taxíka. V 6.30 už jsme nastupovali do autobusu společnosti Sunshine Travel. Čekala nás lehce úmorná cesta – Niagárské vodopády jsou z Bostonu vzdáleny zhruba 8 hodin nonstop jízdy, takže s přestávkami něco přes 9 hodin  cesty.

První zástavkou na trase bylo nádherné místo na kanadsko-amerických hranicích nazvané 1000 Islands. Jak název napovídá, jedná se o stovky malých ostrůvků roztroušených v obrovském jezeru. Nejsem si jistý, jestli jich je opravdu tisíc, ale pár stovek určitě. Tady nás čekala asi hodinová plavba na lodi s docela zajímavým komentářem. Většina ostrovů je vlastněna různými celebritami, finančními magnáty a dalšími slavnými osobnostmi – na tom největším je pak nádherný středověký hrad, kde se v úžasně romantickém prostředí konají každý den 4 a více svatby.

Po Tísici ostrovech nás čekaly další zhruba 3 hodiny v autobuse, po kterých jsme se konečně dostali do městečka se stejnojmenným názvem - Niagara Falls. Jelikož už bylo asi 7 hodin večer, konala se hodinová přestávka na večeři. Většina lidí včetně naší skupinky skončila v čínské All-you-can-eat restauraci, což byl zážitek sám o sobě. Za lidových 12 dolarů jste do sebe mohli nasoukat libovolné množství čehokoli. A výběr byl obrovský, desítky hlavních chodů, polívky, ovoce, dezerty, nejrůznější nápoje a nakonec neomezené množství zmrzliny. Po tomhle hodinovém obžérství mi bylo zase o trošku jasnější, proč jsou Američané nejobéznější národ na světě.

Následoval konečně přesun k samotným vodopádům. Vidět tuhle atrakci v noci je možná ještě větší zážitek než ve dne, protože všechno je krásně nasvětlené a má to takovou zvláštní atmosféru. Bohužel nám celý víkend příliš nepřálo počasí a většinu pobytu lehce pršelo.

Po krátké prohlídce už následoval přesun do hotelu, který byl pouhých pár minut od vodopádů. Jelikož nepřálo počasí, většina lidí byla dost unavená a ráno nás čekalo opět brzké vstávání, strávili jsme asi hodinu s partou holek z Kolumbie v hotelovém lobby a něco po půlnoci šli spát.

Druhý den nás čekal hlavní program celého zájezdu. Rychlá snídaně a pak už několik zastávek přímo u Niagarských vodopádů. Viděli jsme povedený asi půlhodinový hraný film v tamějším kině o historii vodopádů, načež následoval ten hlavní zážitek: projížďka lodí přímo pod samotnými vodopády. Tenhle zážitek se vryje do paměti asi každého, kdo toto místo navštíví.

Před samotným odjezdem lodi z malinkého přístavu dostane každý modrou pláštěnku. Ze začátku se člověk trošku diví, k čemu to jako je, ale po pár minutách je všechno jasné. Loď vás totiž zaveze do samotného středu vodopádů, kde se na vás každou sekundu řítí obrovské množství hučící vody a i s touto pláštěnkou budete hezky promočeni. Za ten zážitek to ale stoprocentně stojí. Po krátkém okruhu ještě můžete vyšplhat po kluzkých schodech k vrcholku vodopádu, kde se situace opakuje – mnoho lidí ani na vrchol nevyleze, protože jsou totálně zavlaženi tříštící se vodou.

Posledních pár fotek a už se pomalu trousíme zpátky do autobusu. Čeká nás ona osmi až devítihodinová jízda zpátky do Bostonu. Naštěstí to není tak hrozné, každé tři hodiny se staví na odpočívadle, většina lidí stejně spí a na minitelevizích běží poslední americké trháky (s původem těchto filmů si nikdo očividně hlavu nedělal, jak napovídá watermark a protipirátská varování na obraze Bournova ultimáta). Někdy kolem osmé večer konečně přijíždíme do Bostonu a bohatší o další nezapomenutelný zážitek se rozcházíme do našich dočasných domovů…