CZHANNES.COM: Úspěšný Blog | Hannes web | Creta web | Game blog
celkem článků: 2282
celkem komentářů: 11853
[?] nových článků: 0
 Weblog o počítačových hrách, internetu, software, hardware a dalších zajímavostech [by Hannes] admin
27.08.2006 | 10:04 | kategorie: Cambridge | Hannes | trvalý odkaz

Poslední výlet, Windsor a Eton

Neděle 7:48

Poslední večer v Ballare se ve čtvrtek celkem povedl, i když mohli hrát trochu víc mezinárodní muziky, ne pořád dokola nějaké španělské songy. V pátek jsem se vydal naposled do školy, stejně jako 90% celé třídy. Zůstává akorát pár lidí, většinou starších, kteří nemusí zpátky do školy. Poslední den výuky už byl trochu volnější, dostali jsme závěrečné certifikáty a pak se koukali na britské poměry relativně vtipnou komedii Black Adder s Rowanem Atkinsonem, známým představitelem mistra Beana.

Na mém certifikátu byly zakroužkovány samé pětky, tzn. nejlepší známky. Nemělo to ale až tak vysokou vypovídací hodnotu, protože podobně dopadla většina naší skupiny, přestože tam bylo pár slabších lidí. Teacher’s assesment zděloval následující, celkem pozitivní hodnocení:

„John has a good level of spoken English and a firm grasp of grammar. He has acquired a wide range of vocabulary and idiom. His written work is accurate and he has very sound reading and listening skills.“

Po skončení výuky následovalo ještě společné focení a dojemné rozlučování se všemi lidmi, které jsem za ten měsíc poznal. Odpoledne jsem ještě vyrazil udělat poslední nákupy, koupil jsem si mimojiné lehkou bundu, kterou jsem díky lehkému dešti okamžitě použil. Na večer už jsme nic naplánovaného neměli, spousta lidí musela brzo vstávat, včetně mě – zaplatil jsem si výlet na Windsor Castle, letní sídlo královské rodiny.

Odjezd byl ráno v 8.15 z centra města. K mému překvapení jely hned dva autobusy, i když ten náš byl takový poloviční. Co jsem tak pochopil, tak se jedná o nějakou cestovní agenturu, která nabízí zájezdy více školám, takže se tam pak sejde mnohem víc lidí, kteří jedou spolu. Cesta z Cambridge do Windsoru trvala necelé dvě hodiny, hlavně taky díky hustému provozu na silnicích. Asi poprvé v životě jsem jel na pětiproudové dálnici a nikdy bych nevěřil, že se tohle monstrum může ucpat. Až do doby, než jsem na té samé dálnici stál v nehybné koloně.

Po příjezdu do Windsoru jsme zhlédli výměnu stráží, celkem velký ceremoniál s kapelou a asi 40 vojáky. Následovala pauza na kafe nebo lehkou svačinku, načež jsme se vydali do hradu. Windsor je asi nejdražší hrad na světě co se týče vstupného, zaplatíte něco kolem 800 Kč, ale stojí to za to. My jsme měli naštěstí skupinovou slevu, takže to vyšlo o něco levněji.

Celý systém prohlídky je opravdu propracovaný. Neexistují tady žádní průvodci (vzhledem k velikosti objektu a počtu turistů by to ani nemohlo moc dobře fungovat), ale u vstupu vyfasujete jakýsi telefon, respektive sluchátko. Na výběr je asi 10 jazyků, čeština celkem pochopitelně chybí, tak jsem bral angličtinu. Funguje to tak, že se procházíte hradem a na určitých místech jsou cedulky s čísly. Když na takové místo přijdete, stačí naťukat číslo do telefonu a spustí se vám výklad. Takových míst je v celém objektu asi 40, přičemž si můžete často „vytočením“ nějakého dalšího čísla poslechnout více podrobností o daném objektu, památce, nebo historii hradu. Když nechcete poslouchat žádný výklad, nemusíte, prostě si to jenom projdete. Spolu s „Wardeny“ – jakýmisi správci v dobovém obleku, kteří vám poradí a zodpoví každou otázku, to funguje opravdu bezvadně. Chytré, nenáročné, příjemné pro návštěvníky a ještě to šetří spousta peněz na platech zaměstnanců.

Celá prohlídka zabere asi 3 hodiny. Co se týče interiérů hradu, jsou opravdu nádherně vyzdobene. Zatímco u nás jdete často na nějakou prohlídku a v každé místnosti je třeba jeden zajímavý objekt o kterém vám průvodce něco poví, tady jich je v každé místnosti tak deset. Zlatem se opravdu nešetřilo a dobové sbírky zbraní a válečných trofejí jsou také působivé. Celkově zhodnoceno to opravdu stojí za jednodenní výlet.

Odpoledne jsme měli ještě chvíli na procházku Windsorem a prohlídnutí obchodů, načež jsme někdy před pátou odpoledne zase nasedli do autobusu a vyrazili zpátky do Cambridge. Večer už jsem nic neplánoval, byl jsem dost unavený a tak jsem si udělal k večeři pizzu a koukal na TV. Nějak jsem ale neodhadnul výkon místní trouby a tak se mi jedna deepcrust minipizza trochu připálila, což vyvolálo k mému zděšení šílený řev jakéhosi poplašného systému proti požáru. Už jsem čekal, že za chvíli u dveří přivítám hasiče, ale po pár minutách odfoukávání dýmu to naštěstí přestalo :-)

Teď už se pomalu balím, v 12.45 mi jede autobus zpátky do Londýna a pak v 16.00 do Prahy. Příjezd po strastiplné, asi dvacetihodinové cestě odhaduji někdy v pondělí kolem poledne. Až se vrátím, tak chystám závěrečný díl tohoto Cambridge miniseriálu, kde se pokusím celou akci zhodnotit a zbilancovat...