CZHANNES.COM: Úspěšný Blog | Hannes web | Creta web | Game blog
celkem článků: 2282
celkem komentářů: 11853
[?] nových článků: 0
 Weblog o počítačových hrách, internetu, software, hardware a dalších zajímavostech [by Hannes] admin
06.08.2006 | 20:12 | kategorie: Cambridge | Hannes | trvalý odkaz

První (trochu nudný) víkend v Anglii

Neděle 16:15

Sobota byla mírně řečeno dost utahaná. Po nočním putování jsem se probudil někdy v 11 hodin a nebylo kam spěchat. V sobotu Lorraine nevaří, takže jsem se rozhodl zajet odpoledne do města koupit něco k jídlu. Na víkend se konečně udělalo trošku hezké počasí takže ve všech parcích bylo celkem narváno, všude posedávaly skupinky místních obyvatel i cizích studentů. Já jsem byl ale sám, takže jsem chvilku koukal na partičku Poláků hrajících fotbal a pak se vydal zpátky domů. Večer jsem koukal ještě na místní verzi Who wants to be a millionaire, Big Brother a Jackass a pak šel pomalu spát. Víkendy jsou tak docela nudné, pokud si člověk nic nenaplánuje. Příště musím něco zorganizovat předem.

Dneska jsem se probudil nebyčejně brzy, někdy po sedmé hodině. S Ivou, další Češkou ze školy jsme byli domluvení na výlet do Ely, malého městečka asi 25 kilometrů od Cambridge. Po lehké snídani jsem pomalu vyrazil na autobus – o víkendech tu jezdí jenom jednou za půl
hodiny, takže se vyplatí přijít včas, jinak si docela počkáte.

Na nádraží jsem si našel nejbližší vlak a chtěl koupit lístky. Do Ely jezdí spoje skoro každých 30 minut, takže nebyl problém vybrat nejvhodnější čas. Po vzoru Tesca mají na nádraží samoobslužné mašinky na lístky, stačí si vybrat cílovou destinaci, druh lístku, a můžete platit. Moje česká kreditní karta byla bohužel odmítnuta a tu americkou jsem nechal doma. Musel jsem tedy zaplatit normálně hotovostí. Mají tady zajímavé slevy na zpáteční jízdenky – normální jednosmérný lístek do Ely stojí L 4.10 a zpáteční jenom o 10p víc, 4.20.

Za chvíli už jsme s Ivou seděli v malém rychlíku a jeli směrem na sever. Britské vlaky jsou celkem očekávaně mnohem pohodlnější a rychlejší než ty české, pomalu ani necítíte že jedete a všechno vypadá spíš jako v letadlo než ve vlaku. Asi za 15 minut jsme byli na místě, nikdo ani nekontroloval jestli máme lístky nebo ne.

V Ely kromě velké katedrály není skoro nic, pár obchůdků, hezké nábřeží a dům Oliver Cromwella, tak jsme se vydali přímo do centra na prohlídku obrovské katedrály, jejíž stavba byla započata již v roce 1065. Pokud bych to měl srovnat s pražským Chrámem Sv.Víta, je místní katedrála ještě asi 2x větší. Uvnitř zrovna probíhala nedělní mše a tak jsme chvilku čekali v části pro turisty, než jsme byli vpuštěni do všech prostor. Po důkladné prohlídce a nafocení dostatku fotografií jsme šli koupit nějaké sendviče a něco k pití na oběd. Dům Olivera Cromwella nebyl nijak zvláštní, prostě trošku starší baráček s cedulkou „zde žil O. Cromwell“, ve kterém se nacházely informace pro turisty.

Na oběd jsme si sedli do zahrady nedaleko katedrály a ještě asi hodinu povídali, načež jsme se vydali zpátky na vlak. Podél místní říčky je několik pěkných restaurací, kolem kterých se všude procházejí labutě a další vodní zvířena, taková maloměstská idylka. Na zkrácení čekání na vlak jsme koupili jeden výtisk Sunday Times, jedněch z mnoha novin které tady vycházejí v neděli. Pokud bych měl srovnat anglické noviny například s Mladou frontou, která je také celkem obsáhlá, jedná se o úplné knihy. Téměř všechny noviny také přikládají CD s hudbou nebo film na DVD, takže to nakonec vyústí v asi kilový balík papíru a dalších příloh. To jenom tak na okraj, abyste věděli co nás asi brzy také čeká.

Cesta zpátky do Cambridge byla bez problémů. V centru města jsem ještě potkal několik lidí ze školy s kterými jsem prohodil pár slov a pak už jsem čekal na autobus zpátky domů. V hospůdce na rohu opět seděl Oris a popíjel pivko, očividně si užívá života. Na druhý týden máme opět několik úkolů ze školy, tak se na to teď asi vrhnu... To be continued.